امام جمعه ورزقان گفت: کنسانتره مس سونگون نباید به خارج از شهرستان و استان انتقال یابد.

به گزارش ندای آذربایجان به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در نشست مدیران اظهار کرد: مسئولان با تغییر عنوان مس سونگون ورزقان به مس آذربایجان از هرگونه خدمت به مردم زلزله‌زده این شهرستان دریغ کردند.

وی گفت: متاسفانه این عده با بهانه‌های مختلف که ذوب و پالایش آن در شهرستان مقرون به صرفه نیست می‌خواهند کنسانتره مس سونگون را به کرمان انتقال دهند که اینگونه حرکات و فکرها ظلم و خسارت بزرگ به مردم منطقه خصوصاً ورزقان است.

مهدوی، از عدم حضور و شرکت مدیرعامل و مسئولان مس سونگون در جلسه‌های شورای فرهنگی شهرستان و همکاری نکردن وی با برنامه‌های فرهنگی به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: مسئولان شرکت مس وقت در زلزله اخیر خدمات شایسته‌ای به مردم در روزهای زلزله ارائه دادند اما مسئولان فعلی برای طرح توسعه بیمارستان ورزقان که یکی از نیازهای اساسی مردم است همچنین ایجاد ورزشگاه در این شهرستان و نیز کمک در آسیب‌هایی که در اثر زلزله به خصوص تخریب مساجد، امامزاده‌ها که قبلاً توسط مدیران وقت نسبت به راه‌اندازی و ساخت آنها قول مساعد داده بودند، امتنا ورزیدند.

مهدوی گفت: هم‌اکنون دفتر فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان را در تبریز دایر کردند و هیچ‌گونه توجه و مساعدتی به شهرستان نمی‌کنند، اکنون نیز می‌خواهند کنسانتره مس سونگون را به کرمان انتقال دهند.

امام جمعه ورزقان از دولت خواست معدن مس سونگون که یکی از ذخایر بزرگ استان در این شهرستان است و چند معدن دیگر در امتداد آن قرار دارد را مورد توجه قرار دهد.

وی گفت:مردم شهرستان چند سال است در خصوص این معادن متحمل آسیب اجتماعی و خسارت‌های جانی، آلودگی زیست محیطی شدند که در جریان آن حتی نابودی جنگل‌های بکر ارسباران هم رقم خورده است.

مهدوی افزود: این نگرانی‌ها ‌نیازمند توجه ویژه‌ای است تا مردم این شهرستان امید خود را از دست ندهند.